Saturday, March 19, 2011

Skt ati & sedey :(

Slm uolls,

19/03/2011 ~ nk kata sedey sgt tu x la...skt ati lebey..tp conclutionnye dua2 lah senang kan..
opis aku ni kecik jek, pompuan ade 9 org jek...x ramai ok..disbbkan x ramai ni la masing2 nk jd bos..pdhl sume clerk je pn..tp tu la carahidup tu sume nk jd diva..ade la yg 2-3 kerat x cenggitu..yg len sume gitu...dorg ni jns suke ambik kesempatan atas kebaikan org len without peduli perasaan org len tau..aku x tau la u olls pernah mengalami / x...

Aku ni ikut pesan mak aku, biarlah ape org nk kata,org nk buat yg penting kite jgn mcm tu..sbb kite nk cr rezeki anak2 katanya..rezeki halal katanya..." biar kite mengalah untuk menang tp bkn kite menang utk kalah" ... aku ikut la kata2 tu tp kadang2 aku sentap,skt ati sbb dorg ni ambik kesempatan atas ape yg aku buat..slama ni aku x byk protes / ape2 yg sewaktu dgnnya...aku just say yes & ok...dlm hati mmg la kadang2 x ikhlas dgn ape yg kite buat sbb mcm dh melamapau...tp still buat & ikut sbb ingat pesan mak aku tu....but then klu dh melampau sgt aku thn...tu aku tpikei gak kekadang habit kite yg terlalu byk ignore ape org ckp ni akan makan diri kite blk....bila kite memberontak mula la kuar citer2 yg plng jahat n buruk kt bumi nih psl kite..standard la tu kan...nk lepas diri memasing...huh

Cukup la aku jd hamba kpd "makhluk Allah" yg x pernah sedar diri & x pernah nk mengaku kesalahan sendiri tu...kdng2 aku dh bosan...keje x pernah bg masalah dgn aku...even rumah tangga aku pn Alhamdulillah sgt2 bahagia..tp tu la perangai org kt opis ni yg slalu serabutkan aku...bkn aku x nk cr keje len, aku ni sejenis manusia yg malas nk tkr2 keje..slagi aku leh handle that situation , should be no problem 4 me...tp klu nk melampau aku x tahan la beb...aku pn manusia sama cm korg gak...Aku harap sgt dorg sedar diri...aku ni mulut laser gak kengkadang sbb aku rs cm apasal dorg je laser dgn aku..so why not aku try kn..sbb aku rs mmg cr hidup dorg mcm tu...bak kata org msk kandang kambing, mengembik..msk kandang harimau mengaum...btl x korg? btl kan...

No comments: