Monday, February 28, 2011

30 Days Quaker Oat Challenge..;)


Slm uols,
aku dlm proses melibatkan diri dlm program 30 days quaker oat challenge...hehehe so far bg 4 hr aku involve...harap2 boleh bertahan la ...so far aku ambik oat utk bekpes & dinner jek...tgh hr aku mkn nasi jgk tp half portion la...x la cm dulu tambah2...sblm mkn nasi mnm dulu air kosong segelas...lebihkan sayo & lauk2 yg krg minyak...pas tu buah 4 serve utk 1 hr...hu3 1st & 2nd day tu agak menderita gak r sbb dh besa melantak x hengat kn...but then ok la, aku agak suke jgk dgn oat ni..cr pemakanan oat aku nih ikut mcm mn tekak aku len terima r..aku buat sup sayo boh r rencah2 ayam sikit ke daging sikit ke boh sayo2 pas dh msk aku kebabom la instant quaker...nyum...nyum

~ Contoh hidangan ~

Aku beli yg instant quaker sbb x yh msk ... klu yg quick cook quaker tu kene msk dulu...so aku prefer yg instant tp make sure jgn tunggu sampai kembang .. bg aku x brapa nk lalu r..hahahhahaa harap2 diet aku ni berhasil...tp FYI diet aku ni bkn langsung x ambik nasi tau...aku ambik tp quantiti yg sikit la drpd biasa.....aku decide utk diet guna aot sbb oat boleh kurangkan kolestrol dlm badan....:) ala2 berdiet secara sihat la ni knnnye..hik3

~how it works~

Utk permulaan ari tu berat aku 63kg...tunggu 2 minggu nanti aku nk tgk berat bape..at least turun sikit pn x pe....jgn naik memanjang mcm sebelum nih.....ok uols cau cin cau...! 

No comments: